Diskuze

Diskuze není oficiální odpovědnou serveru, ale místem pro setkávání lidí se stejnými zálibami. Redakce serveru planes.cz z logiky věci nemůže za příspěvky ručit a příspěvky nemusejí vyjadřovat její názory. Smajlíky vytvořil (c) Víťa.
V diskuzi nejsou povoleny žádné HTML tagy. Pro přechod na další řádek použijte klávesu "Enter". Odkazy můžete psát formou "link://" (nebo "links://" pro odkazy https).

K častému dotazu na řadu za sebou letících letadel: nejde o letadla, ale viděli jste družice pro satelitní internetové spojení Starlink společnosti SpaceX, které jsou vypouštěny po skupinách a teprve později se rozdělují na příslušné dráhy. Další informace najdete například zde.


Načítání nových komentářů... Komentáře byly aktualizovány.
zd.w (...103.64...)
17.06.2025 13:38

petrp: ok, diky

nevim jestli to tady zaznelo: je oficialne potvrzena pricina vypadku obou motoru B788 ANA NH-985 po pristani v Osace 17.1. 2019 ? Vypada to, ze dosud na nic neprisli takze zbyva asi jen chyba software.

petrp (...250.30...)
17.06.2025 13:16

jakubv:...čerti vědí.

jakubv (...0.216...)
17.06.2025 13:13

jako načasování na aero salon v Paříži být lepší nemohlo...

jakubv (...0.216...)
17.06.2025 13:13

petrp: jj, jsem zvědavej, s čím přijdou, třeba bude mít PV pravdu a bude to vylitý kafe na středové konzoli...

JM46 (...242.88...)
17.06.2025 12:41

petrp: Intel by mohl vyprávět...

petrp (...250.30...)
17.06.2025 11:57

jakubv:...ahoj, no tak jestli se tohle potvrdí, tak to může bojning zabalit.......ono to takhle dopadá, když je někde monopol.

JM46 (...242.88...)
17.06.2025 11:25

Dobré předpoledne :)
Pan Am se "vrací" :D
x.com/airwaysmagazine/status/1934836472219086988

jakubv (...0.216...)
17.06.2025 10:46

Air India update z avheraldu
On Jun 17th 2025 an official, a former Air India Captain trained by the Captain of the accident flight, stated, that the CVR has been successfully read out, the voices on the CVR are very clear. It is becoming gradually clear from the newly emerging evidence that there was probably zero negligence in the cockpit, the crew did not give up until the very last moment. The probability of a technical cause is high. A preliminary report by India's AAIB can be expected in a few days.

Creature25nepřihlášený host (...99.181...)
16.06.2025 21:52
Petrp

A generátory?

petrp (...250.30...)
16.06.2025 20:05

Creature25:...letadla Air India jsou všechna restartována hromadně v období monzunu, kdy nejde nikde elektrika:-D

petrp (...250.30...)
16.06.2025 20:04

PV:...hm,,,,

Creature25nepřihlášený host (...99.181...)
16.06.2025 20:04
Petrp

Třeba nevěděli,že 787 se musí po 248 dnech nepřetržitého provozu restartovat ...no a stalo se,co se stalo..
Anebo zapomněli...Indiáni ty 787 hoblují,co to dá...

jakubv (...177.47...)
16.06.2025 19:46

ok, jasně, v zájmu všech je to vyřešit rychle

PVnepřihlášený host (...79.96...)
16.06.2025 19:21

Ale nechme spekulací, všechno časem vyplave

PVnepřihlášený host (...79.96...)
16.06.2025 19:17
jakubv (...177.47...)
16.06.2025 19:14

a požární páky jsou na středové konzoli nebo nad hlavou?

PVnepřihlášený host (...79.96...)
16.06.2025 19:07

petrp,jakubv : nedivil bych se, kdyby se přišlo na nějakou šílenost, neuvěřitelnou náhodu. Třeba takový vylitý a správně zateklý kafe nebo pití do panelu s požárníma pákama by dokázalo neuvěřitelný věci. A klidně na obou stranách najednou. A nemuselo by to být hned, ale až po nějaké době. A jako že ta prostřední FMS, která je na pedestalu hned za tím požárním panelem je hezký místo na položení kelímku :-o

jakubv (...0.216...)
16.06.2025 17:58

petrp: ten RQ-4D si to s tím 7600 vesele létá dál...

petrp (...250.30...)
16.06.2025 17:49

JM46:..jj, ono to letí.

JM46 (...242.88...)
16.06.2025 17:28

petrp: Docela zajímavé po takové době u Embraerů
Ale překvapilo mě, že ty jejich už budou 20 let staré, to bych neřekl, pořád to mám za nové letadlo :D

petrp (...250.30...)
16.06.2025 16:58

JM46:...hm, Airbus zabodoval i u LOTu.

petrp (...250.30...)
16.06.2025 16:57

jakubv:...tak samozřejmě, B-787 neznám, u jiných letadel se provádí "No Bleed T/O" čímž se na nezbytnou dobu vypne odběr vzduchu od motorů, čímž se eliminuje ztráta výkonu motoru.
Ono běžící APU také něco stojí......no a ty páky určitě přemůžeš rukou servo neservo a navíc pilot si je přidržuje při vzletu většinou rukou a cítil by to.......

jakubv (...0.216...)
16.06.2025 16:49

petrp: ještě přemýšlím, proč nestartovali se zapnutým APU, což jsem četl, že je při vysokých teplotách vzduchu doporučený postup, pak by měli o něco více výkonu z motorů.
Ad motorové páky, ty nejdou snad tak lehce a navíc mají servo na auto throttle řízení, a počítač to sám asi nestáhne na idle...
Ještě jsem zahlédl diskusi o tom, že měli V1 poměrně vyšší, než bývá zvykem

petrp (...250.30...)
16.06.2025 16:13

JM46:....no príma:-)

JM46 (...242.88...)
16.06.2025 16:05

Dobré odpoledne :)
petrp: A v Brně bylo ráno :-T

petrp (...250.30...)
16.06.2025 15:56

zd.w.:...z toho nic nepoznám, už jsem koukal i na PRIST, jestli to do toho dávají a jestli třeba něco nespletli , leč se kloním k názoru, že HOAXy pojedou a budeme muset počkat.
Já si takovouhle situaci dovedu představit jen když by někdo vytáhnul obě požární páky najednou, pak chcípnou motory a vyletí RATka.........

petrp (...250.30...)
16.06.2025 15:33

Do Pardubic letí JUMBO:-)

petrp (...250.30...)
16.06.2025 15:32

Tak to teda.......
Northrop Grumman RQ-4D Phoenix
SQUAWK
7600

Záznamů je více než zobrazených 1500

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace