Nejkratším pravidelným letem Airbusu A350 na vnitroevropských linkách je spoj Ethiopian Airlines spojující letiště Malpensa v Miláně a Curych. Linku obsluhuje čtyřikrát týdně 348místný A350-900. Vzdálenost obou míst je 204 km.
Let ET736 z Addis Ababy přistává v Miláně v 05:50 a po hodině pokračuje do Curychu, kde přistává v 08:00. Z Curychu pak odlétá jako ET737 ve 21:30 a do Milána dorazí ve 22:40, odkud po hodině pokračuje do Addis Ababy.
Vzhledem k tomu, že Ethiopian využívá tzv. páté svobody, může mezi těmito místy přepravovat cestující.
Podle serveru Simple Flying se jedná o druhou nejkratší linku provozovanou letouny A350 na světě. Prvenství patří lince Ethiopian Airlines spojující Doualu (Kamerun) a Malabo (Rovníková Guinea), která měří 116 km.
Nejdelší non-stop linkou, kterou provozují letadla A350, je Singapur – New York JFK. Letadla Singapore Airlines překonávají vzdálenost okolo 15 348 km. Linku provozuje zvláštní modifikace A350-900 ULR. Letadlo s maximální vzletovou hmotností 280 tun může absolvovat non-stop let s délkou přes 20 hodin.
V září budou A350-900 létat na trasách s průměrnou vzdáleností 4 972 km. (Foto: Small World Marketing, Airbus)
Uletět 200 kilometrů trvá hodinu deset??
Ukazuje mi to jednosměrně nejlevněji za 3300Kč, to je docela hodně. Ale uvidíme, třeba to bude jako s lety Ethiopian z Abeby do Kodaně přes Vídeň, které se jeden čas prodávali bez tax za 235 Kč zpáteční.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Přímá vzdálenost (na mapě) je sice nějakých 200 km, ale skutečná délka letové trasy je poněkud větší. Musíte se dostat přes Alpy, takže nastoupat nějaké 3 000 m a k Malpense ještě víc sklesat. A kupříkladu teď se Malpensa nalétává od jihu, až někde od Alessandrie, to máte hned 100 km navíc.
K tomu v tom čase máte pojíždění, holding, v celém tom kolotoči nejspíš jen po malou část letu vaše rychlost přesáhne nějakých 300 kt (pokud vůbec), takže ono to tak nějak vychází. A v uvedenou denní dobu není žádný spěch.