Cesty leteckých společností ke zmírnění dopadů krize poptávky jsou různé. Malajská AirAsia staví na své diverzifikační strategii a rozšíří síť restaurací rychlého občerstvení Santan. Jde o obchodní značku cateringové společnosti AirAsia. Restaurace nabízí jídla a nápoje z menu letecké společnosti. Do konce roku otevře dalších 20 nových restaurací. V loňském roce servírovala AirAsia na palubách svých letadel takřka 30 milionů jídel.
Smyslem strategie je posílit emocionální spojení se zákazníky (nebo potenciálními zákazníky) v době, kdy jsou možnosti leteckého cestování omezené. Společnost umožňuje část ceny jídel zaplatit mílemi z věrnostního programu a zajistí i rozvoz jídel k zákazníkovi podle online objednávky. Ve fastfoodové síti zaměstná AirAsia Group některé své zaměstnance, které by jinak musela propustit.
A pokud ohrnujete nosem nad jídlem na palubách letadla, pak vězte, že jídla, která prodává AirAsia, se u cestujících těší značné oblibě.
Nevyužitých kapacit svého cateringového provozu využívá podobně např. moskevské letiště Domodědovo, které dodává jídla podnikům a spotřebitelům v Moskvě a okolí. Tím využívá existujících kapacit, zajišťuje si výnosy, a především udržuje zaměstnanost v cateringovém provozu. (Foto: AirAsia, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém